Nå kan du nominere en skole til Bærekraftprisen 2024!

Internasjonalt utvalg tar nå imot nominasjoner til folkehøgskolenes årlige bærekraftpris. Prisen skal anerkjenne og hedre arbeidet med folkehøgskolenes bærekraftvedtak eller FNs bærekraftsmål.

Har din skole gjort en god innsats med bærekraft i år? Eller kjenner du til en folkehøgskole som fortjener ekstra oppmerksomhet for sitt bærekraftarbeid?

Hvorfor nominere?

• Anerkjennelse: Gi en skole oppmerksomheten den fortjener.

• Inspirasjon: Bidra til å spre gode ideer og praksiser til andre skoler.

• premie: Vinner av prisen får et diplom og et valgfritt tre som kan plantes ut på skolens område.

Nominasjonsprosessen er enkel, og vi ønsker et bredt spekter av bidrag, om det så er store, omfattende prosjekter eller små, kreative tiltak.

Fristen for å sende inn nominasjoner er 1. desember, men vi oppfordrer til å nominere så tidlig som mulig. Den heldige vinneren vil bli annonsert på det årlige rektormøtet i januar.

For spørsmål, kontakt fhsr@folkehogskole.no